Акварельний живопис

Акварельний живопис

1. Які основні кольори обрати для старту в акварелі?
2.Пігменти. Одно пігментні та багатопігментні кольори. В чому різниця?
3.Студентська та професійна лінійки — в чому різниця?
4.Акварельні фарби ROSA не токсичні?
5.Ваші акварелі веганські чи містять тваринний склад?
6.Чи треба акварель покривати лаком?
8.Як правильно підібрати палітру?
9.Як поводить себе акварель на різному папері: бавовні та целюлозі?
10.Чому одні кольори акварелі легко змиваються після висихання, а інші ні?
11.Дот-карти. Для чого потрібні та як використовувати?

1.Які основні кольори обрати для старту в акварелі?
Основними кольорами для початку роботи в акварельному живописі вважають червоний, синій та жовтий кольори. Ці кольори закладені в основі кольорового кола Іттена і є первинними. Ця Тріада є основними кольорами світлового спектра, з яких можна отримати усі інші.

Результатом змішування первинних кольорів будуть вторинні: зелений, оранжевий і фіолетовий. Якщо здійснити змішування первинного і вторинного кольору, що знаходиться поруч в колі, ми отримаємо третинний колір.

При підборі власної акварельної палітри, необхідно зважати, що у природі теплі кольори завжди супроводжуються холодними. Так, наприклад, при денному світлі теплі предмети відкидають холодну тінь, а холодні – навпаки, теплу.
Відповідно до цього рекомендується працювати в одній або використовувати дві теплових палітри: теплу та холодну.

До теплих можна віднести наступні кольори: Ультрамарин, Кадмій жовтий світлий, Яскраво-червона (номери з лінійки Gallery)

Холодні тони це: фталоцианіновий синій (Блакитна, Яскраво-блакитна), Кадмій лимонний, Кармін (номери з лінійки Gallery)

Європейські майстри нерідко заміняють кадмієві кольори AZO жовтим, а червоні — Маджентою та Алізарином.

Для художників-початківців, що починають свій шлях в акварелі з обмеженої палітри, рекомендуємо використовувати монопігментні акварельні фарби, оскільки вони краще змішуються між собою, дають яскравий чистий колір і прозорість.

Підбір власної акварельної палітри можна розпочати як з основних кольорів, так і відразу з набору фарб у якому вже підібрані базові кольори для роботи.
Такими наборами можуть бути: Класика, Монопігмент ROSA Gallery (12 чи 14 кольорів) та набори ROSA Studio (16кол)

Як правило, художники, підбирають колірну гаму, відповідно до своєї техніки та жанру живопису.
Для пейзажних робіт вам знадобиться більша кількість жовтих, зелених, синіх та коричневих кольорів з природними відтінками. Така колірна гама підібрана у наборі професійних художніх акварельних фарб LANDSCAPE від ROSA Gallery.

У наборі URBAN SKETCHING ROSA Gallery підібрані кольори, які дещо відрізняються від набору для пейзажів. При зображенні міського пейзажу вам можуть знадобитись, більш яскраві, акцентні кольори.

Для поціновувачів портрета необхідні кольори, що створять м'які підтони та допоможуть передати не лише зовнішність, а й характер людини. Відповідна колірна гама зібрана у наборі PORTRAIT ROSA Gallery.
У ботанічному живописі митці обирають ширшу палітру рожевих, червоних, зелених та жовтих відтінків, які мають бути чистими, прозорими та дзвінкими. Набори BOTANICAL від ROSA Gallery містять усі необхідні та потрібні у цьому жанрі кольори.

При роботі з дитячою ілюстрацією використовуються більш покривні, пастельні кольори, саме такі як в наборі ROMANTIC ROSA Gallery.

Попри те, яку кількість кольорів ви оберете для вашого старту, розмаїття кольорів та відтінків здатне розширити палітру художника та дозволити йому досягти дивовижних колірних рішень.

2.Пігменти. Одно пігментні та багатопігментні кольори. В чому різниця?

Для того, щоб зрозуміти скільки пігментів використано в акварельній фарбі, слід звернути увагу на її етикетку. На ній зазначений вміст та колор-індекс пігментів, що входять у склад.
Якщо на фарбі зазначений один пігмент — таку фарбу називають моно- або одно- пігментною. Якщо два і більше — полі- або багатопігментною.
Існує загальноприйнята класифікація пігментів, що показує до якої кольорової групи належить цей пігмент:
PW (pigment white - білий)
PB (pigment blue - синій)
PY (pigment yellow жовтий)
PR (pigment red - червоний)
PG (pigment green - зелений)
PO (pigment orange - оранжевий)
PV (pigment violet - фіолетовий)
PBr (pigment brown - коричневий)
PBk (pigment black - чорний)
Після буквеного позначення вказаний набір цифр, який відображає конкретну речовину пігменту. Слід зазначити, що пігменти з однаковим колор-індексом (але від різних виробників) можуть мати різні відтінки.

Традиційно художники рекомендують використовувати монопігментні кольори, що дозволяють створювати яскраві суміші без втрати інтенсивності та насиченості тону. Це особливо важливо при навчанні живопису, коли митець опановує змішування кольорів та лише формує свою унікальну палітру.
Колірна гама акварельних фарб ROSA Gallery включає 40 монопігментних кольорів, які також представлені у наборах Monopigmented.

Існує міф, що багатопігментні кольори при змішуваннях дають бруд, та готові суміші пігментів можуть бути надзвичайно дзвінкими. При використанні фарб слід розуміти, що якщо колір 3 пігментний, це не означає, що він містить всі три пігменти у рівній пропорції. Часто є так, що додаткові пігменти використані лише для створення легкого підтону, а полі пігментні фарби можуть бути надзвичайно зручними та заощаджувати час на багаторазове змішування потрібного відтінку.

Важливо розуміти, як багатопігментні кольори поєднуються з іншими кольорами вашої палітри. Коли ви розумієте тонкощі сумішей різних кольорів, ви зможете отримувати послідовні та передбачувані результати, як із моно, так і з полі пігментних кольорів.

3.Студентська та професійна лінійки — в чому різниця?

Професійні художні акварельні фарби містять вищі концентрації високоякісних пігментів, що забезпечує більш насичені, чисті та яскраві кольори.
Акварельні фарби студентської лінійки містять менше пігменту, а дорогі пігменти можуть бути замінені аналогами або комбінаціями пігментів для відтворення того чи іншого кольору.

В’яжуче — сполучна речовина
В професійних художніх акварельних фарбах ROSA Gallery у якості в’яжучого використовується 100% натуральний гуміарабік, що забезпечує відмінну текучість, гладку, однорідну текстуру та відмінне зчеплення фарб з папером.
Акварельні фарби ROSA Studio виготовлені на основі комбінованого в’яжучого, яке складається з натуральних і синтетичних компонентів.

Світлостійкість кольору
Світлостійкість є ключовим фактором, що відрізняють професійні художні та акварельні фарби студентської лінійки. Фарби професійної лінійки мають високу стійкість до втрати кольору та зберігають свою яскравість з часом завдяки першокласним пігментам і в’яжучій речовині. Студентська лінійка більш схильна до втрати яскравості чи зміни кольору під впливом світла протягом тривалого часу.

Колірна гама
Акварель професійного рівня пропонує широкий спектр кольорів починаючи від чистих яскравих первинних і закінчуючи унікальними та рідкісними відтінками кольору. Їх асортимент включає дорогі натуральні пігменти та сучасні синтетичні, що дає художникам доступ до традиційних та інноваційних кольорів.
Студентські акварельні фарби, як правило, містять палітру основних кольорів, призначених для навчання та утворення базових сумішей. Часто, натуральні пігменти або традиційні кольори можуть бути замінені аналогами та сумішами пігментів.

Доступність у магазинах
Професійні акварельні фарби, як правило представлені у спеціалізованих художніх магазинах та відділах. Студентські акварельні фарби мають ширше представлення і можуть продаватись в канцелярських й інших торгових точках.
Акварельні фарби студентської лінійки завжди будуть доступніші ніж їх професійні еквіваленти. При цьому фарби виконають завдання навчання техніки, створення сумішей.

Для початківців ми рекомендуємо почати свій акварельний шлях з готових сформованих наборів студентських акварельних фарб. Це дозволить вам отримати професійно підібраний діапазон кольорів та забезпечить баланс якості та доступності.
Для початківців, які серйозно налаштовані на навчання, ми рекомендуємо придбати базовий набір акварелі професійного рівня.
Для художників ROSA пропонує професійні акварельні фарби поштучно та в наборах, що будуть відповідати стилю та техніці роботи митця.

4.Акварельні фарби ROSA не токсичні?

Важливим питанням, що турбує багатьох художників, є токсичність акварельних фарб.
Акварельні фарби зазвичай мають низький індекс токсичності, але його рівень може змінюватися залежно від пігментів, які використовуються в інгредієнтах фарби. Та це не означає, що художник повинен припинити малювати.
Так чи інакше у повсякденному житті ми всі піддаємося впливу забруднювальних речовин. І саме тому ми повинні правильно обирати та використовувати художні матеріали.
Рекомендуємо використовувати акварельні фарби, що були перевірені, сертифіковані та містять знак ASTM D4236.
ASTM D4236 – це "Стандартна практика маркування художніх матеріалів щодо хронічної небезпеки для здоров’я". Ці вказівки вимагають, щоб фарби були позначені як токсичні або потенційно небезпечні для здоров’я.
Акварельні фарби бренду ROSA класифікуються як "не містить речовин у достатній кількості, щоб бути токсичними для людини". Також — будь-який художній продукт класифікується як "безпечний при використанні за призначенням".

Зважаючи на це художники повинні дотримуватись певних елементарних правил у роботі з фарбами:
* дослідити етикетки фарб і ознайомитись з тим, які з них потребують обережності у використанні;
* не пити й не давати пити воду з акварельними фарбами домашнім улюбленцям та дітям;
* для змішування фарб використовувати палітри або спеціальні тарілки;
* промити пензлі у спеціальних пензлемийках / ємкостях (не плутати з посудом з власною кавою);
* не залишати фарби без догляду у місцях доступних для домашніх тварин та дітей.

Тому дотримуючись простих гігієнічних правил використання та класичного способу використання акварельних фарб та обираючи сертифіковані продукти можна спокійно насолоджуватись процесом творчості.

5.Ваші акварелі  веганські чи містять тваринний склад?     

В останні роки веганство охоплює все більше сфер нашого життя і кількість його прихильників стрімко зростає. Разом з ним прийшло усвідомлення матеріалів та інгредієнтів, які ми використовуємо для виготовлення наших акварельних фарб.

Історично, акварельні фарби передбачали вміст речовин тваринного походження. І навіть зараз окремі виробники використовують такі речовини як мед, казеїн чи бичачу жовч для виготовлення своєї продукції. Проте, у сучасному світі ми маємо значно більший вибір доступних речовин, що можуть замінити компоненти тваринного походження. Цими замінниками є рослинні або синтетичні матеріали.

Акварельні фарби бренду ROSA не містять жодних компонентів тваринного походження, а також компанія не тестує свою продукцію на тваринах.

6. Чи треба акварель покривати лаком?

Історично, твори виконані акварельними фарбами не рекомендується покривати лаком. Це пов'язано з тим, що ці водорозчинні фарби вразливі до дії вологи.  Традиційно, акварельні картини зберігають та демонструються під склом для запобігання забрудненню брудом та пилом, оскільки очищення їх не можливе. 

Проте, окремі митці практикують покриття своїх робіт лаком (не на водній основі) у рідкій формі, у формі спрею або ж воском.

Якщо все-таки наважитись на використання лаку в акварельному живописі, то слід пам'ятати, що покриття акварельної роботи лаком є ​​незворотним процесом. Тому потрібно попрактикуватись спочатку на пробному зразку.

Враховуйте, що після покриття лаком  наносити акварельні фарби на поверхню роботи буде неможливо, а зовнішній вигляд картини буде так чи інакше змінений.

Оскільки акварельний папір має високу абсорбцію, то будь-який лак, нанесений на поверхню, вбереться в нього та стане постійним, незнімним доповненням до твору. Це може повторно класифікувати акварельну роботу як твір зі змішаною технікою та потенційно виключити її з розгляду деякими товариствами, музеями, колекціонерами та консерваторами.

7.Що означає «грануляція»?

Грануляція в акварелі проявляється у вигляді унікального текстурного ефекту кольору. Основною причиною його є скупчення пігментів, які завдяки своїй вазі та фізичним властивостям осідають на поверхні паперу утворюючи мальовничі візерунки. Грануляція може додати роботі глибини та допомогти у відтворенні природних текстур у ландшафтах, наприклад, полів, піску та гір, а також для імітації ефектів цегли, асфальту та бетону в міських пейзажах. Небо, що гранулює виглядає надзвичайно, як і скупчення пігментів у монохромних картинах.

Слід пам'ятати, що кожен гранулюючий колір буде поводитись по-своєму та створюватиме саме свій унікальний ефект, тому варто поекспериментувати з різними фарбами, щоб зрозуміти, який саме ефект подобається більше.

При роботі з гранулюючими кольорами рекомендуємо використовувати багато води, або спробувати нанести фарбу на вологу поверхню. Так гранулюючий ефект буде проявлятися більшою мірою. Можна спробувати нанести краплю води на вже напіввисохлий шар фарби — це може призвести до більшого гранулювання.

Також посилити ефект грануляції може крупнозернистий акварельний папір. Деякі митці стверджують, що жорстка вода (на відміну від дистильованої) може призвести до більш помітного гранулювання.

Гранулювання можна поєднувати з іншими техніками акварелі, такими як «мокре по мокрому» для створення цікавих і унікальних ефектів у ваших картинах.
Деякі художники люблять ефект грануляції, інші віддають перевагу гладкому і рівномірному кольоровому шару, проте важко заперечити, що грануляція набуває все більшої популярності в акварельному живописі.

Кольори з грануляцією в палітрі акварельних фарб ROSA Gallery.

8. Як правильно підібрати палітру?

Вибір правильної палітри для акварельного живопису є важливим кроком на шляху до створення художніх робіт. Кожен вид палітри має свої унікальні особливості, переваги та недоліки. Ми розглянемо різні види палітр, щоб допомогти зробити оптимальний вибір художнику.
Види палітр для акварельного живопису:
Пластикові палітри:
Переваги: Легкі, доступні, зручні для початківців.
Недоліки: Можуть фарбуватися з часом

Керамічні або порцелянові палітри:
Переваги: Гладка поверхня, легке змішування, не вбирають колір.
Недоліки: Важкі, менш мобільні, дорогі.



Металеві палітри:
Переваги: Довговічні, зручні для роботи в студії.
Недоліки: Можуть реагувати з фарбами, краще обирати емальовані.

Дерев'яні палітри:
Переваги: Естетичні, міцні, природний матеріал.
Недоліки: Вбирають вологу, потребують догляду, важчі.

Поради щодо вибору. Обирають палітру відповідно до стилю робочого простору. Для студійної роботи підійдуть керамічні або порцелянові палітри. Для роботи на пленері зручними будуть пластикові або металеві палітри з кришкою. Дерев'яні палітри можуть використовуватись, якщо вони оброблені для зменшення абсорбції.

9.Як поводить себе акварель на різному папері: бавовні та целюлозі?

Акварельна техніка дійсно може відрізнятися залежно від типу паперу на якому ви працюєте. Ось деякі основні відмінності між бавовняним і целюлозним папером:

Вбирання вологи: Бавовняний папір зазвичай краще вбирає вологу, що дозволяє акварелі створювати більш насичені і яскраві кольори. Целюлозний папір може менше вбирати вологу, що може призвести до меншої насиченості кольорів і швидшого висихання фарб.

Текстура: Бавовняний папір часто має більш грубу або характерну для акварелі текстуру, яка може додавати більшу глибину й текстурність вашому малюнку. Целюлозний папір може мати більш гладку поверхню, що робить його менш ідеальним для деталізації й технік, які вимагають текстурного шару.

Стійкість до проглядання і змін: Бавовняний папір зазвичай має кращу стійкість до змін часом, що робить його відмінним для використання в художній практиці. Целюлозний папір може бути менш стійким до жовтіння і змін кольору з часом.

Вартість: Бавовняний папір зазвичай вартує більше целюлозного через використання високоякісних матеріалів. Целюлозний папір доступніший та підходить для практики.

Загалом, обидва типи паперу мають свої переваги й недоліки та вибір залежить від ваших особистих вподобань, стилю малювання і бюджетних можливостей. Рекомендуємо спробувати обидва типи паперу і визначити, який підходить вам найкраще в конкретних умовах вашої художньої роботи.

10.Чому одні кольори акварелі легко змиваються після висихання, а інші ні?

Акварельна техніка дійсно може відрізнятися залежно від типу паперу на якому ви працюєте. Ось деякі основні відмінності між бавовняним і целюлозним папером:

Вбирання вологи: Бавовняний папір зазвичай краще вбирає вологу, що дозволяє акварелі створювати більш насичені і яскраві кольори. Целюлозний папір може менше вбирати вологу, що може призвести до меншої насиченості кольорів і швидшого висихання фарб.

Текстура: Бавовняний папір часто має більш грубу або характерну для акварелі текстуру, яка може додавати більшу глибину й текстурність вашому малюнку. Целюлозний папір може мати більш гладку поверхню, що робить його менш ідеальним для деталізації й технік, які вимагають текстурного шару.

Стійкість до проглядання і змін: Бавовняний папір зазвичай має кращу стійкість до змін часом, що робить його відмінним для використання в художній практиці. Целюлозний папір може бути менш стійким до жовтіння і змін кольору з часом.

Вартість: Бавовняний папір зазвичай вартує більше целюлозного через використання високоякісних матеріалів. Целюлозний папір доступніший та підходить для практики.

Загалом, обидва типи паперу мають свої переваги й недоліки та вибір залежить від ваших особистих вподобань, стилю малювання і бюджетних можливостей. Рекомендуємо спробувати обидва типи паперу і визначити, який підходить вам найкраще в конкретних умовах вашої художньої роботи.

11.Дот-карти. Для чого потрібні та як використовувати?

Дот-карти — це картки з нанесеними краплями акварельної фарби, яку можна активувати за допомогою вологого пензля. Фарби нанесені на дот-карту ідентичні тим, що в тубах та кюветах ROSA. Тому, викрашуючи колір з карти, можна оцінити реальну фарбу того чи іншого тону.

Дот-катри також містять інформацію про кожен колір, його пігментний склад, рівень світлостійкості, прозорість. Окремі позначки N та G вказують на натуральні пігменти та грануляцію у фарбі. Завдяки достатній кількості фарби у дот картах ROSA, не лише можна оцінити колір, але й використати його у роботі та спробувати у сумішах з іншими кольорами.

Залежно від потреби, можна придбати дот-карти нових акварельних кольорів ROSA або цілу палітру. Це допоможе зорієнтуватись у колірній гамі та обрати кольори необхідні для творчості.

Дот-карти ROSA Gallery допоможуть відкрити різноманітні та унікальні кольори та характеристики акварельних фарб.

Схожі публікації