Петро Олександрович Бевза - український художник, скульптор. Народився 1 січня 1963 року на Київщині в сім'ї вчителів. Закінчив Київський державний художній інститут (1985). У 1990 вступив до Національної спілки художників України. Цього ж року експонується перша персональна виставка живопису.
Автор ідей, спів-куратор та учасник численних художніх проектів. Нагороджений Почесною грамотою міста Києва за кращий твір живопису 1994-го року. Володар численних нагород національних та міжнародних виставок. Активно експонується з персональними художніми проектами в Україні та за кордоном: «C'est moi. Реальність абстракції» у Національному художньому музеї України (1995), живописний цикл «Теодозії» (2002-2006), персональний мистецький проект «Йордань» (2016-2017) у Українському інституті Америки (Нью-Йорк), Одеському художньому музеї, Національному художньому музеї імені Андрея Шептицького (Львів), Національному музеї українського народного декоративного мистецтва (Київ), Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків (Луцьк).
У 2019 році Музей сучасного українського мистецтва Корсаків випускає друком альбом «Петро Бевза» у серії «Майстри». З 2017 року до нині працює над живописним циклом «Інний», де прагне втілити поетику невизначеної абстракції (англ. ambiguous abstraction). «На полотні, у просторі довкілля, в інсталяції Петро Бевза працює так, ніби з'ясовує для себе важливе – як адаптувати цей світ, наданий кожному від народження як даність, як закон, яким чином прийняти його, зробити «своїм» за внутрішніми настановами. Він уважно придивляється до кожної дрібнички – чи вона ключ для відкриття втаємниченого знання або до того, що ми визначаємо словами «щастя», розуміючи його як стан внутрішньої благодаті і світла» - Ольга Лагутенко «Петро Бевза. Живопис» (2011).
"Колір - одна із таємниць Петра Бевзи. Вражаюча глибина і складність кольору, його фізична якість як речі, його тактильність і чуттєвість – це результат тривалої роботи над методом, над технологією живопису. У Європі епохи Відродження якість кольору в картині всерйоз прирівнювали до коштовного каміння. Петро Бевза приймає виклик кращих майстрів Ренесансу і намагається осмислити колір і фактуру як ключові критерії професійності і засоби художньої виразності в новому контексті. Лишаючись професіоналом високого класу, він створює нову таємницю кольору, власну." (В.Бевза)
ROSA разом із видатним українським художником Петром Бевзою створили надзвичайний колір професійних олійних фарб ROSA Gallery - Полумяно-оранжевий від Петра Бевзи.
Полум’яно-оранжевий колір від Петра Бевзи - це квінтесенція світла, яскравого помаранчевого і вогняного. Створений з особливого пігменту, він відкриває широкі можливості для сумішей та додає виразності твору.
Що ж говорить, про свій колір сам автор - Петро Бевза? "Я мріяв про помаранчевий колір, який мав би сонячну силу жовтого. Тепер цей колір є. Він активний і виразний не тільки покладений на полотно корпусно, але і у вальорах - в розмиві та в розбілі."
Авторська комбінація пігментів забезпечує багатогранність кольору, в масі він насичений та яскравий, а у розмиві прозорий і ніжний. Густа консистенція фарб дає можливість писати як у тонкому шарі, так і пастозно.
Новий колір представлений в об'ємі 45мл та ідеально доповнює існуючу палітру олійних фарб ROSA Gallery.
Від самого початку свого творчого шляху Петро Бевза сповідує принцип «мистецтво довкола нас» та утверджує істину про те, що справжнє мистецтво народжується з любові. Він, як ніхто, розуміє, що не тільки в людини, а й у кожного явища – своя доля, свій шлях, своє обличчя, своє призначення.
На полотнах Петра Бевзи ви не знайдете агресії чи симулятивних ефектів. Натомість художник органічно поєднує фігуративне і нефігуративне відображення віднайденого образу та внутрішнього відчуття. У його інтерпретації сакрального зменшується дистанція між небесним і земним світами, а в «неоднозначних абстракціях» простір співбуття наповнюється новими сутностями і сенсами.
Свідченням цього є реалізовані ним художні проекти «Реальність абстракції» (1995), «Et caetera» (1996), «Весна України в Парижі» (1997), «Софійні символи буття» (2000-01), «Вільні лани» (2004) «Простори тяжіння» (2010), «Ми просто йшли..» (2014), «Йордань» (2016), "Інний" (2017). Та інші, де він окрім живопису звертається до мистецтва довкілля, інсталяції, скульптури, відео-арту та фотографії.
(Зі статтей на сайті www.bevza.kiev.ua та www.msumk.com)
Слідуйте за нами